Hvad Koster Det At Have En Reklame?
Hvad koster det at have en reklame? Det kommer meget an på størrelsen og placeringen af din reklame, for der er stort set ikke to priser, der er ens.
Prisen på din reklame afhænger både af størrelsen, varigheden og længden, samt hvor den placeres i forhold til hvor mange den når ud til. Se her hvilke priser du kan forvente, når du skal have en reklame.
Så meget koster det at have en reklame
Hvis vi begynder med tv, så betaler du x-antal kroner for 1.000 seerkontakter (CPM). Her ligger prisen på CPM mellem 26 og 147 kr. hos TV2 alt efter hvornår på dagen og året, at du vælger, at din reklame skal vises.
Rykker du din reklame online, så vil prisen som regel være mindre, samtidig med at den vil variere mere alt efter, hvordan du sætter den op i forhold til Google Adsense eller Facebook-annoncering.
Her er der ikke samme listepriser, men priserne kan variere fra småbeløb per 1.000 visninger op til priser, der ligger indenfor den prisramme, som du giver for 1.000 visninger på tv.
Radiospots og annoncer i trykte medier kører ofte med faste listepriser, hvor størrelsen, længden og placeringen bestemmer prisen. En mindre rubrikannonce i et dagblad koster typisk mellem 1.800-3.000 kr., mens en helsides annonce koster mellem 8.000 og 15.000 kr. alt efter hvilket medie den indrykkes i.
Vi takker avXperten for deres støtte til ovenstående indhold. Hvor du køber et stort sortiment med affugter. Vha. avXperten overlever denne hjemmeside.