Hvad Er Et Godt Logo?
Man kan ofte godt selv synes, at ens logo er godt, fordi det opfylder design, udtryk, former osv. for virksomheden og dens budskab. Et logo kan dog være fuldstændig perfekt, men hvis der ikke er en eneste kunde, som husker det eller ved, hvordan det ser ud, er det så et godt logo?
Logoet skal være med til at fange din modtager, det skal være med til, at dine kunder udemærket godt ved, hvem du/I er, og hvad I laver.
Der er ingen tvivl om, at hvis du ser et gult 'M', som har de bløde former i toppen, at det er logoet for verdenskendte McDonalds. Eller hvis du ser hvidt 'f' på en blå baggrund, at der er tale om det sociale medie, Facebook. Selvfølgelig der er også det parameter, hvor meget man blive eksponeret for logoet og reklamerne fra firmaet.
Men ovenstående er blandt andet det, meningen er med logoer. De skal være med til, at man, som kunde, kan genkende, hvilket firma der er tale om. Også selvom du ikke kan se navnet. Det er det, der er med til at skabe et godt logo - det skal kunne huskes!
Hvis du gerne vil prøve at udfordre dig selv i de mange forskellige logoer, der findes, kan du hente spil, hvor du skal gætte, firmaet bag det viste logo. Det er faktisk sværere, end man lige tror.
Du skal vide, at ovenstående indhold er udviklet for Perlen Odense. Her finder du et imponerende sortiment af perlearmbånd, eller utallige andre gode varer. Når indhold tilgodeser Perlen Odense, kan vi ikke sige, at det derfor er upartisk, deraf markeret.